Prof. Dr. habil. Till Sieberth
Books and Papers
Seckiner, Dilan; Ebert, L.; Mallett, Xanthé; Berry, Rachel; Green, Hayley; Franckenberg, Sabine; Thali, Michael; Sieberth, T. (2022):
A technical protocol for 3D observation and documentation of human decomposition. Australian Journal of Forensic Sciences
, doi: https://doi.org/10.1080/00450618.2022.2146189
Presentations
Sieberth, T.
:
Das Holodeck der Polizei: Fälle aufklären am virtuellen Tatort.
SWR2 Wissen, SWR Kultur Radio,
Dezember 2023
Weblink
Sieberth, T.
:
Älterwerden - Holodeck für die Polizei - Maßeinheiten.
Quarks WDR Radio (ab Minute 47'55),
Dezember 2023
Weblink
Sieberth, T.
:
Forensic Photogrammetry.
Abschlusskolloquium Prof. Dr.-Ing. habil. Thomas Luhmann,
September 2023
Projects
funded by: zukunft.niedersachsen
There are hundreds of thousands of artefacts in German museums that were brought to Europe during the colonial era as a result of wars, looting or trade. The history of these objects - where they came from, what they were used for and who once owned ... more
people
Prof. Dr. Sascha Koch (head) Prof. Dr. habil. Till Sieberth (head) Prof. Dr.-Ing. habil. Dr. h.c. Thomas Luhmann (head) Prof. Dr. Thomas Brinkhoff (head)
Prof. Dr. Sascha Koch (head) Prof. Dr. habil. Till Sieberth (head) Prof. Dr.-Ing. habil. Dr. h.c. Thomas Luhmann (head) Prof. Dr. Thomas Brinkhoff (head)
funded by: Federal Ministry for Economic Affairs and Climate Action
Subproject Optical 3D Measurement Technology:
For making of reliable wind turbine runtime extension assessments, a new method is being developed that takes into account the geometry and modal properties of the respective rotor blade. These are deter... more
Bachelor & Master Theses
Körpergrößenbestimmung aus Überwachungsvideos mittles CNN-basierter Posenerkennung (2024/10)
Genauigkeitsuntersuchung der Georeferenzierung und Vergleiche von Punktwolken: Eine Bewertung von Bildflug und Lidar-Technologien (2024/7)
Untersuchung eines lidargestützten Verfahrens zur Detektion von dynamischen Hindernissen und Algorithmen zur Kollisionsvermeidung für die vollautomatische Navigation mit einem Autonomous Surface Vehicle (2024/1)