Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler

Professor for Geoinformation and Business Studies
mail:
tel: +49 (0) 441 - 7708 - 3334
room: ZSG 206
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Books and Papers
Schoo, J.; Schüssler, F. (2025):
The future of general practitioner care in Lower Saxony, Germany: an analysis of actual vs target states using a GIS-based floating catchment area method. Geospatial Health
, doi: https://doi.org/10.4081/gh.2025.1339 , Weblink
Ghavimi, A.; Schüssler, F.; Pesch, R. (2024):
A framework to evaluate Public Green Spaces with an emphasis on recreational values for sustainable urban and rural areas: A Systematic Review and Content Analysis. Heliyon
, doi: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2024.e41553 , Weblink
Ghavimi, A.; Schoo, J.; Werner, T.; Brinkhoff, T.; Pesch, R.; Schüssler, F. (2024):
Geo-Toolbox: Von Daten zur Anwendung. Transformation Dynamics, Band 1, 69-94
, doi: 10.23660/voado-415 , Weblink
Sachse, M.; Meier, F.; Schüssler, F.; Czech, N.; Franzius, C.; Wagner, G.; Forschner,, A.; Gutzmer, R.; Garbe, C.; Völker, C.; Matiszick, A. (2021):
PET/CT in malignant melanoma: a two‐tiered healthcare system? Updated healthcare situation regarding initial staging of malignant melanoma with PET/CT. Journal of the German Society of Dermatology
, doi: 10.1111/ddg.14386
Czwikla, J.; Urbschat, I.; Kieschke, J.; Schüssler, F.; Langner, I.; Hoffmann, F. (2019):
Assessing and Explaining Geographic Variations in Mammography Screening Participation and Breast Cancer Incidence. Frontiers in Oncology
, doi: https://doi.org/10.3389/fonc.2019.00909 , Weblink
Presentations
Projects
funded by: Niedersächsisches Vorab

Transformation and structural change in rural areas mean changes in space and time. Such spatiotemporal data is to be managed and processed by our “Geo-Toolbox”. It uses digital technologies such as databases and geographic information systems ... more
people
Prof. Dr. Thomas Brinkhoff (head) Prof. Dr. Roland Pesch (head) Prof. Dr. Frank Schüssler (head) Tobias Werner (10.2022-) Jonas Schoo (06.2022-) Maren Leiz (08.2022-) Dr. Amirmohammad Ghavimi (08.2022-)
Prof. Dr. Thomas Brinkhoff (head) Prof. Dr. Roland Pesch (head) Prof. Dr. Frank Schüssler (head) Tobias Werner (10.2022-) Jonas Schoo (06.2022-) Maren Leiz (08.2022-) Dr. Amirmohammad Ghavimi (08.2022-)
Bachelor & Master Theses
Gesellschaftliche Akzeptanz im Einzugsgebiet als Erfolgsursache von innerstädtischen Einkaufszentren. Eine Analyse am Beispiel der Schlosshöfe Oldenburg. (2012/2)
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Wirtschaftsförderung 2.0 Eine Zukunftsperspektive für die WFO Wirtschaftsförderung Osnabrück GmbH? Eine empirische Analyse des Potentials von Social Media in der kommunalen Wirtschaftsförderung. (2012/2)
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Geodaten im Geomarketing. Eine vergleichende Analyse geomarketingrelevanter Geometrien und Marktdaten für unternehmerische Entscheidungsprozesse. (2012/2)
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Eine Untersuchung des Potentials von Oldenburg als Tagungs- und Kongressdestination. (2012/2)
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Stadtteilmarketing als Teil des Citymanagements. Das Praxisbeispiel Mülheim an der Ruhr mit den Stadtteilen Broich und Speldorf. (2012/2)
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