Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler

Professor for Geoinformation and Business Studies
mail:
tel: +49 (0) 441 - 7708 - 3334
room: ZSG 206

Books and Papers

Ghavimi, A.; Schoo, J.; Werner, T.; Brinkhoff, T.; Pesch, R.; Schüssler, F. (2024): Geo-Toolbox: Von Daten zur Anwendung. Transformation Dynamics, Band 1, 69-94 , doi: 10.23660/voado-415 , Weblink
Sachse, M.; Meier, F.; Schüssler, F.; Czech, N.; Franzius, C.; Wagner, G.; Forschner,, A.; Gutzmer, R.; Garbe, C.; Völker, C.; Matiszick, A. (2021): PET/CT in malignant melanoma: a two‐tiered healthcare system? Updated healthcare situation regarding initial staging of malignant melanoma with PET/CT. Journal of the German Society of Dermatology , doi: 10.1111/ddg.14386
Czwikla, J.; Urbschat, I.; Kieschke, J.; Schüssler, F.; Langner, I.; Hoffmann, F. (2019): Assessing and Explaining Geographic Variations in Mammography Screening Participation and Breast Cancer Incidence. Frontiers in Oncology , doi: https://doi.org/10.3389/fonc.2019.00909 , Weblink
Schüssler, F. (2019): Schweden. Dittmann, A. u. W. Gieler (Hg.): Staatenlexikon Europa. Geographie, Geschichte, Kultur, Politik und Wirtschaft. , doi: 10.3726/b15960
Holube, I.; von Gablenz, P.; Schüssler, F.; Roland, J. (2017): Hearing test results of 18- to 20-year old men preceding military conscription from 2008-2010. Laryngo-Rhino-Otologie, Heft 07/17

Presentations

No results!

Projects

funded by: Niedersächsisches Vorab
Transformation and structural change in rural areas mean changes in space and time. Such spatiotemporal data is to be managed and processed by our “Geo-Toolbox”. It uses digital technologies such as databases and geographic information systems &#... more

Bachelor & Master Theses


Theorie und Praxis des rasterbasierten Geomarketings (2013/8)
supervisors

Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler

Dipl.-Geogr. A. Erlenbach

cooperation

microm

Analyse von geeigneten Software-Anwendungen für die Entwicklung von Windenergieprojekten. (2013/2)
supervisors

Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler

Pottebaum

cooperation

MVV Energie

Optimierung der Mediaplanung mittels Geomarketing. Reduktion der Streuverluste für Ernsting’s Family. (2013/2)
Urban Tracking: Modellierung eines Datenflusses von GPS bis GIS. (2013/2)
Analyse des Website Traffics mittels Google Analystics und eines Geographischen Informationssystems. (2013/2)