Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler
Professor for Geoinformation and Business Studies
mail:
tel: +49 (0) 441 - 7708 - 3334
room: ZSG 206
mail:
tel: +49 (0) 441 - 7708 - 3334
room: ZSG 206
Books and Papers
Sachse, M.; Meier, F.; Schüssler, F.; Czech, N.; Franzius, C.; Wagner, G.; Forschner,, A.; Gutzmer, R.; Garbe, C.; Völker, C.; Matiszick, A. (2021):
PET/CT in malignant melanoma: a two‐tiered healthcare system? Updated healthcare situation regarding initial staging of malignant melanoma with PET/CT. Journal of the German Society of Dermatology
, doi: 10.1111/ddg.14386
Presentations
Schüssler, F.
:
Geographical Energy Research.
The Renewable Turn. North Sea Sustainable Energy Planning Project, Final Conference, Oldenburg,
November 2012
Projects
funded by: Niedersächsisches Vorab
Transformation and structural change in rural areas mean changes in space and time. Such spatiotemporal data is to be managed and processed by our “Geo-Toolbox”. It uses digital technologies such as databases and geographic information systems ... more
people
Prof. Dr. Thomas Brinkhoff (head) Prof. Dr. rer. nat. habil. Roland Pesch (head) Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler (head) Tobias Werner, M.Sc. (10.2022-) Jonas Schoo, M.Sc. (06.2022-) Maren Leiz, M.Sc. (08.2022-) Dr. Amirmohammad Ghavimi (08.2022-)
Prof. Dr. Thomas Brinkhoff (head) Prof. Dr. rer. nat. habil. Roland Pesch (head) Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler (head) Tobias Werner, M.Sc. (10.2022-) Jonas Schoo, M.Sc. (06.2022-) Maren Leiz, M.Sc. (08.2022-) Dr. Amirmohammad Ghavimi (08.2022-)
Bachelor & Master Theses
Zeit-räumliche Polarisationeffekte des Einkommens in Niedersachsen, Hamburg und Bremen. (2017/2)
GIS-basierte Analyse des Lebensmittel-Einzelhandels zur Sicherung der Daseinsvorsorge im Landkreis Wesermarsch (2017/2)
Elektromobilität und Urbanität in Deutschland. Eine GIS-basierte Analyse der räumlichen Verteilung von Pkw mit elektrischem und hybridem Antrieb. (2017/2)
Strategisches Beschaffungsmanagement: Untersuchung zur Ableitung baugruppenspezifischer Beschaffungsstrategien unter Berücksichtigung der individuellen Marktbedingungen am Beispiel der Meyer Werft GmbH & Co. KG (2017/2)
Modellierung touristischer Quellgebiete für die Niedersächsische Nordseeküste mit Geographischen Informationssystemen (2016/12)