Books and Papers


Presentations

Willemsen, T. : Zum Einfluss von Maßstäben in photogrammetrischen Projekten großer Volumina. 15. Oldenburger 3D-Tage, Februar 2016
Luhmann, T. : Präzise Verfolgung von Kopfbewegungen für den Einsatz bei Hörtests. 15. Oldenburger 3D-Tage, Februar 2016
Schüssler, F. : Forschendes Lehren im Geomarketing. Neujahrsempfang der DGfK, Berlin, Januar 2016
Luhmann, T. : Measuring Accuracy in Photogrammetry - Critical factors, Optimization and Verification. University of Geodesy and Cartography, Moscow, Dezember 2015
Luhmann, T. : Learning Photogrammetry with PhoX. LowCost3D, Berlin, Dezember 2015

Projects

funded by: Bundesministerium für Bildung und Forschung
Over 70% of German households are supplied with heat through fossil fuels (natural gas, oil). Therefore, some federal states have legally regulated Municipal Heat Planning (MHP). Additionally, a federal law on heat planning came into ... more
funded by: zukunft.niedersachsen
There are hundreds of thousands of artefacts in German museums that were brought to Europe during the colonial era as a result of wars, looting or trade. The history of these objects - where they came from, what they were used for and who once owned ... more
funded by: Bill & Melinda Gates Foundation
The WorldPop project aims to produce grid-based population estimates up to 2030 broken down by sex and age groups. The overall project is led by Prof. Andy Tatem of the University of Southampton. With this framework, IAPG is responsible for the devel... more

Bachelor & Master Theses


Evaluierung cloud-optimierter Datenformate zur Speicherung und Analyse großer raumzeitlicher Rasterdaten (2024/12)
Untersuchungen zur laserscanner-basierten Schwingungsmessung am Beispiel eines Rotorblattes einer Windenergieanlage im Stillstand (2024/12)
Untersuchungen zur Optimierung der Kamerakonfiguration bei einer TubeInspect Messzelle für die Messung von Rechteckprofilen (2024/12)
supervisors

Prof. Dr. habil. Till Sieberth

Karsten Leuthold

cooperation

Denkmal3D

Prozedurale Generierung urbaner Umgebungen – Entwicklung eines Prototyps mittels Unreal Engine (2024/11)
Entwicklung einer Cloud-nativen Architektur zur Verwaltung und Verarbeitung rasterbasierter Bodenbewegungsdaten (2024/11)