Books and Papers

Luhmann, T. (2023): Photogrammetrie. Schmitt/Dietrich (eds.): Handbuch Messtechnik in der industriellen Produktion, Carl Hanser Verlag, München , Weblink
Leiz, M.; Moon, K.; Rehner, L.; Stentzel, U.; Radicke, R.; Hoffmann, W.; van den Berg, N. (2023): Population-Based, Spatial Analysis of Specialised Ambulatory Palliative Care in Mecklenburg-Western Pomerania, Germany, on the Basis of Reimbursement Data. International Journal of Environmental Research and Public Health (IJERPH) , doi: 10.3390/ijerph20032231 , Weblink
Breyer, G.; Schückel, U.; Arbizu, P.M.; Ricklefs, K.; Pesch, R. (2023): Prädiktive Modellierung des Bäumchenröhrenwurms im Schleswig- Holsteinischen Wattenmeer auf Basis von einem Faltungsnetz und Seitensichtsonar-Mosaiken. Umweltinformationssysteme–Vielfalt, Offenheit, Komplexität: Tagungsband des 29. Workshops “Umweltinformationssysteme (UIS 2022)“des Arbeitskreises „Umweltinformationssysteme“ der Fachgruppe „Informatik im Umweltschutz ‘‘der Gesellschaft für Informatik eV (GI) (pp. 131-147). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. , doi: https://doi.org/10.1007/978-3-658-39796-8
Wichmann, Andreas; Ghassoun, Yahya; Golibrzuch, Michel (2023): Ressource Denkmal-Dach: Die Datengrundlage für das zukünftige niedersächsische Denkmal-Dachkataster. Berichte zur Denkmalpflege in Niedersachsen , Weblink
Franckenberg, Sabine; Sieberth, T.; Patcek, Wolfgang; Fürst, Martin; Colacicco, Giovanni; Ebert, L. (2023): Semiautomated Targeted Postmortem Computed Tomography Angiography of the Pulmonary Arteries Using a Robotic System. Forensic Science International , doi: https://doi.org/10.1016/j.forsciint.2023.111712

Presentations

Schüssler, F. : Energy and Waste Management in Urban Geography. Sino-German Scientific Seminar „Energy Generation from Urban Waste“, Xiamen (Amoy), Fujian, China, März 2011
Hastedt, H. : Untersuchungen der Fujifilm Real 3D Stereokameras für den photogrammetrischen Einsatz. 10. Oldenburg 3D-Tage 2011, Oldenburg, Februar 2011
, . : Untersuchungen zur Genauigkeit von GPS-Kameras. 10. Oldenburg 3D-Tage 2011, Oldenburg, Februar 2011
Knies, J. : Visibility Analysis as a Tool for Regional Planning in the Context of „Repowering” of Wind Plants. GIS Academy „Smart Cities“, Oldenburg, Januar 2011
Schüssler, F. : Data Survey and Analysis as Decision Support for Urban Retail Planning. GIS Academy „Smart Cities“, Oldenburg, Januar 2011

Projects

funded by: Bundesministerium für Bildung und Forschung
Over 70% of German households are supplied with heat through fossil fuels (natural gas, oil). Therefore, some federal states have legally regulated Municipal Heat Planning (MHP). Additionally, a federal law on heat planning came into ... more
funded by: zukunft.niedersachsen
There are hundreds of thousands of artefacts in German museums that were brought to Europe during the colonial era as a result of wars, looting or trade. The history of these objects - where they came from, what they were used for and who once owned ... more
funded by: Bill & Melinda Gates Foundation
The WorldPop project aims to produce grid-based population estimates up to 2030 broken down by sex and age groups. The overall project is led by Prof. Andy Tatem of the University of Southampton. With this framework, IAPG is responsible for the devel... more

Bachelor & Master Theses


Entwicklung einer großen Invardraht-Maßverkörperung zur Anwendung in der Industriephotogrammetrie (2015/2)
Business Development in Mine Action. How Agile Development Theories may lead to better Products. (2015/2)
supervisors

Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler

Boris Wortmann

cooperation

Inzentive Apps

Untersuchung zur Qualität von ALKIS-Daten im Katasteramt Oldenburg (2015/2)
Klimaschutzpotentiale im Gebäudebestand. Wärmebedarfsberechnungen als Grundlage für die energetische Sanierungsplanung. Wirtschaftlichkeitsanalysen und Möglichkeiten der Gemeinde- und Bürgerinformation. (2015/2)
supervisors

Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler

Dipl.-Ing. Roland Hachmann

cooperation

IP SYSCON GmbH

Macht der Marke - die Capture Rate als Indikator für die Anziehungskraft von Einzelhandelsmarken. (2015/2)