Books and Papers
all
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
Brinkhoff, T. (2022):
Geoinformationen im touristischen Umfeld. In: U. Weithöner, R. Goecke, E. Kurz, A. Schulz (Hrsg.), Digitaler Tourismus - Informationsmanagement im Tourismus, 3. Auflage, De Gruyter Oldenbourg, 155-172
, Weblink
Schönrock, S.; Schuchardt, B.; Bildstein, T.; Heinicke, K.; Kreutle, K.; Pesch, R. (2022):
Geostatistical Applications in a Marine Benthic Biological Context. Kresse, W., Danko, D. M. (Eds.): Springer Handbook of Geographic Information. Springer
Pogoda, B.; Hauser, S.; Rothe, M.; Bakker, F.; Hausen, T.; Bérenger, C.; Heinicke, K.; Pesch, R. (2022):
GIS-basierte Modellierung von Eignungsflächen für die Wiederansiedlung der Europäischen Auster in der AWZ der Nordsee. gis.Science Ausgabe 2/2022
Kalinowski, P.; Füldner, K.; Mittmann, M.; Schierbaum, A.; Luhmann, T. (2022):
High accuracy 3D digitisation of the Goethe elephant skull using hand-held 3D scanning systems and structure from motion – a comparative case study. Int. Arch. Photogramm. Remote Sens. Spatial Inf. Sci., XLVI-2/W1-2022, 275–281, 2022
, doi: 10.5194/isprs-archives-XLVI-2-W1-2022-275-2022 , Weblink
Rofallski, R.; Kahmen, O.; Luhmann, T. (2022):
Investigating distance-dependent distortion in multimedia photogrammetry for flat refractive interfaces. Int. Arch. Photogramm. Remote Sens. Spatial Inf. Sci., XLVIII-2/W2-2022, 127–134
, doi: 10.5194/isprs-archives-XLVIII-2-W2-2022-127-2022 , Weblink
Presentations
, . :
The hydrodynamic DYRESM Modell as an instrument to simulate climate change impact on Lake Ammersee.
2nd Lake Ecosystem Modelling Workshop Leipzig,
Juni 2012
Weisensee, M.
:
Zukunftsperspektiven der Deutschen Gesellschaft für Kartographie.
Kartographisches Kolloquium, Landesamt für Geologie, Rohstoffe und Bergbau, Freiburg,
Juni 2012
Weisensee, M.
:
Zukunftsperspektiven der Deutschen Gesellschaft für Kartographie.
Kartographisches Kolloquium, Geobasis NRW, Bonn,
Juni 2012
Weisensee, M.
:
Kartographie im multimedialen Umfeld.
Kartographisches Kolloquium, Landesamt für Geoinformation und Landentwicklung Baden-Württemberg, Stuttgart,
Juni 2012
Jaquemotte, I.
:
3D- und 4D-Modellierung und Visualisierung.
Landesverbandstag des VDV Landesverbandes Niedersachsen, Oldenburg,
Juni 2012
Projects
funded by: Bundesministerium für Bildung und Forschung
Over 70% of German households are supplied with heat through fossil fuels (natural gas, oil). Therefore, some federal states have legally regulated Municipal Heat Planning (MHP). Additionally, a federal law on heat planning came into ... more
funded by: zukunft.niedersachsen
There are hundreds of thousands of artefacts in German museums that were brought to Europe during the colonial era as a result of wars, looting or trade. The history of these objects - where they came from, what they were used for and who once owned ... more
people
Prof. Dr. Sascha Koch (head) Prof. Dr. habil. Till Sieberth (head) Prof. Dr.-Ing. habil. Dr. h.c. Thomas Luhmann (head) Prof. Dr. Thomas Brinkhoff (head)
Prof. Dr. Sascha Koch (head) Prof. Dr. habil. Till Sieberth (head) Prof. Dr.-Ing. habil. Dr. h.c. Thomas Luhmann (head) Prof. Dr. Thomas Brinkhoff (head)
WorldPop Global Demographic Data
2023-2025
funded by: Bill & Melinda Gates Foundation
The WorldPop project aims to produce grid-based population estimates up to 2030 broken down by sex and age groups. The overall project is led by Prof. Andy Tatem of the University of Southampton. With this framework, IAPG is responsible for the devel... more
Bachelor & Master Theses
Entwicklung einer großen Invardraht-Maßverkörperung zur Anwendung in der Industriephotogrammetrie (2015/2)
cooperation
Business Development in Mine Action. How Agile Development Theories may lead to better Products. (2015/2)
cooperation
Untersuchung zur Qualität von ALKIS-Daten im Katasteramt Oldenburg (2015/2)
Klimaschutzpotentiale im Gebäudebestand. Wärmebedarfsberechnungen als Grundlage für die energetische Sanierungsplanung. Wirtschaftlichkeitsanalysen und Möglichkeiten der Gemeinde- und Bürgerinformation. (2015/2)
cooperation
Macht der Marke - die Capture Rate als Indikator für die Anziehungskraft von Einzelhandelsmarken. (2015/2)
cooperation