Books and Papers

Luhmann, T.; Chizhova, M.; Gorkovchuk, D.; Popovas, D.; Gorkovchuk, J.; Hess, M. (2022): Development of a terrestrial laser scanner simulator. 3D Arch, Int. Arch. Photogramm. Remote Sens. Spatial Inf. Sci., XLVI-2/W1-2022, pp. 329-334 , doi: 10.5194/isprs-archives-XLVI-2-W1-2022-329-2022
Lenzi, J.; Bresesti, F.; Lozoya, JP; De Feo, B; Krojmal, E; Lacerot, G; Braun, C; Teixeira de Mello, F (2022): Diet and debris ingestion of skuas on Fildes Peninsula, King George Island, Antarctica. Marine Pollution Bulletin 185: 114211 , doi: https://doi.org/10.1016/j.marpolbul.2022.11421 , Weblink
Naber, O.; Luhmann, T.; Rofallski, R. (2022): Einfluss von Videokomprimierung und Roller-Shutter-Effekt bei der photogrammetrischen Auswertung mit Videos. Luhmann/Schumacher (eds.): Photogrammetrie, Laserscanning, Optische 3D-Messtechnik – Beiträge der 20. Oldenburger 3D-Tage, Wichmann Verlag, Offenbach/Berlin, pp. 43-54
Neiß-Theuerkauff, T.; Wallhoff, F.; Brinkhoff, T.; Denker, C.; El-Mihoub, T.; Kisselbach, T.; Korte-Wagner, Yves; Korte, H.; Köckritz, Oliver; Luhmann, T.; Nolle, L.; Rofallski, R.; Tholen, C.; Werner, T. (2022): Entwicklung innovativer Technologien für autonome maritime Systeme (EITAMS). In: A. Schneider (Hrsg.): MST 2022 – Multisensortechnologie: Von (A)nwendungen bis (Z)ukunftstechnologien, Beiträge zum 213. DVW-Seminar, Arbeitskreis 3 »Messmethoden und Systeme«, Band: 103, Wißner Verlag, S. 103-119 , Weblink
Seute, N.; Hastedt, H.; Luhmann, T. (2022): Entwicklung und Untersuchung einer Digitalisierungszelle für die 3D-Objektrekonstruktion mit Agisoft Metashape. Luhmann/Schumacher (eds.): Photogrammetrie, Laserscanning, Optische 3D-Messtechnik – Beiträge der 20. Oldenburger 3D-Tage, Wichmann Verlag, Offenbach/Berlin, pp. 109-116

Presentations

Sieberth, T. : Forensik digital – 3D Tatort-Rekonstruktion. Fachtagung BDVI Landesgruppe Thürigen, September 2024
Luhmann, T. : Fundamentals of camera calibration and image orientation. UAV-Conference, Intergeo 2024, Stuttgart, September 2024
Elbeshausen, M. : Stategische Entscheidungsunterstützung in der Regionalen Wärmeplanung. 2. norddeutsche Wärmefachkonferenz, September 2024
Elbeshausen, M. : Geodatenbasierte Ermittlung von Strategieoptionen für die Wärmeleitplanung. 2. norddeutsche Wärmefachkonferenz, September 2024
Sieberth, T. : Photogrammetrie in der Forensik. Schlaues Haus Oldenburg, September 2024 Weblink

Projects

funded by: Bundesministerium für Bildung und Forschung
Over 70% of German households are supplied with heat through fossil fuels (natural gas, oil). Therefore, some federal states have legally regulated Municipal Heat Planning (MHP). Additionally, a federal law on heat planning came into ... more
funded by: zukunft.niedersachsen
There are hundreds of thousands of artefacts in German museums that were brought to Europe during the colonial era as a result of wars, looting or trade. The history of these objects - where they came from, what they were used for and who once owned ... more
funded by: Bill & Melinda Gates Foundation
The WorldPop project aims to produce grid-based population estimates up to 2030 broken down by sex and age groups. The overall project is led by Prof. Andy Tatem of the University of Southampton. With this framework, IAPG is responsible for the devel... more

Bachelor & Master Theses


Entwicklung einer großen Invardraht-Maßverkörperung zur Anwendung in der Industriephotogrammetrie (2015/2)
Business Development in Mine Action. How Agile Development Theories may lead to better Products. (2015/2)
supervisors

Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler

Boris Wortmann

cooperation

Inzentive Apps

Untersuchung zur Qualität von ALKIS-Daten im Katasteramt Oldenburg (2015/2)
Klimaschutzpotentiale im Gebäudebestand. Wärmebedarfsberechnungen als Grundlage für die energetische Sanierungsplanung. Wirtschaftlichkeitsanalysen und Möglichkeiten der Gemeinde- und Bürgerinformation. (2015/2)
supervisors

Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler

Dipl.-Ing. Roland Hachmann

cooperation

IP SYSCON GmbH

Macht der Marke - die Capture Rate als Indikator für die Anziehungskraft von Einzelhandelsmarken. (2015/2)