Books and Papers

Brinkhoff, T. (2022): Geoinformationen im touristischen Umfeld. In: U. Weithöner, R. Goecke, E. Kurz, A. Schulz (Hrsg.), Digitaler Tourismus - Informationsmanagement im Tourismus, 3. Auflage, De Gruyter Oldenbourg, 155-172 , Weblink
Schönrock, S.; Schuchardt, B.; Bildstein, T.; Heinicke, K.; Kreutle, K.; Pesch, R. (2022): Geostatistical Applications in a Marine Benthic Biological Context. Kresse, W., Danko, D. M. (Eds.): Springer Handbook of Geographic Information. Springer
Pogoda, B.; Hauser, S.; Rothe, M.; Bakker, F.; Hausen, T.; Bérenger, C.; Heinicke, K.; Pesch, R. (2022): GIS-basierte Modellierung von Eignungsflächen für die Wiederansiedlung der Europäischen Auster in der AWZ der Nordsee. gis.Science Ausgabe 2/2022
Kalinowski, P.; Füldner, K.; Mittmann, M.; Schierbaum, A.; Luhmann, T. (2022): High accuracy 3D digitisation of the Goethe elephant skull using hand-held 3D scanning systems and structure from motion – a comparative case study. Int. Arch. Photogramm. Remote Sens. Spatial Inf. Sci., XLVI-2/W1-2022, 275–281, 2022 , doi: 10.5194/isprs-archives-XLVI-2-W1-2022-275-2022 , Weblink
Rofallski, R.; Kahmen, O.; Luhmann, T. (2022): Investigating distance-dependent distortion in multimedia photogrammetry for flat refractive interfaces. Int. Arch. Photogramm. Remote Sens. Spatial Inf. Sci., XLVIII-2/W2-2022, 127–134 , doi: 10.5194/isprs-archives-XLVIII-2-W2-2022-127-2022 , Weblink

Presentations

Gollenstede, A. : Web Mapping und mobile GIS in touristischen Anwendungen. FOSSGIS, Berlin, Februar 2007
Weisensee, M. : Reform der Ingenieurstudiengänge – Aktuelle Entwicklungen an deutschen Hochschulen. 21. Oldenburger Rohrleitungsforum, Februar 2007
Luhmann, T. : Panorama Photogrammetry for Architectural Applications. Geomatica 2007, Havana, Kuba, Februar 2007
Brinkhoff, T. : OK-GIS: Offenes Katastrophenmanagement mit freiem GIS. Forum „Freie GI-Systeme“, Oldenburg, Februar 2007
Gollenstede, A. : Touristische Informationssysteme mit Freier und Open Source Software. Forum „Freie GI-Systeme“, Oldenburg, Februar 2007

Projects

funded by: Niedersächsisches Vorab
The collection of the State Museum Nature and Man Oldenburg includes objects from natural history, archaeology and ethnology. Only a small proportion of the objects has been digitally acquired and made virtually accessible so far. Digitalisation (... more
people
Prof. Dr.-Ing. habil. Dr. h.c. Thomas Luhmann (head) Simon Albers, M.Sc. (10.2022-03.2023) Paul Kalinowski, M.Sc.
funded by: Bundesministerium für Bildung und Forschung
A decarbonized heat supply in urban areas in the future poses a particular challenge. The technical focus on the system coupling of electricity and heat production to increase the share of renewable energies in the heat supply alone will not be suffi... more
people
Prof. Dr. Jürgen Knies (head) (03.2019-12.2019) Prof. Dr. Sascha Koch (head) (03.2020-) Sebastian Erdmann, M.Sc. (10.2020-07.2021) Marvin Schnabel, M.Sc. (01.2022-)
funded by: European Fonds for Regional Development (EFRE)
The aim of the collaborative project is the simultaneous geometric recording of turbulent wind flow fields (fluid behaviors) and deformations of rotor blade surfaces of wind energy systems. This helps to generate new knowledge about the influ... more
people
Prof. Dr.-Ing. habil. Dr. h.c. Thomas Luhmann (head) Sinah Vogel (01.2021-04.2021) Dr. Ing. Thomas Willemsen (10.2018-06.2019) Simon Nietiedt, M.Sc. Annika Katrin Jepping, B.Sc. Martina Göring, M.Sc. Robin Rofallski, M.Sc.

Bachelor & Master Theses


Evaluierung cloud-optimierter Datenformate zur Speicherung und Analyse großer raumzeitlicher Rasterdaten (2024/12)
Untersuchungen zur laserscanner-basierten Schwingungsmessung am Beispiel eines Rotorblattes einer Windenergieanlage im Stillstand (2024/12)
Untersuchungen zur Optimierung der Kamerakonfiguration bei einer TubeInspect Messzelle für die Messung von Rechteckprofilen (2024/12)
supervisors

Prof. Dr. habil. Till Sieberth

Karsten Leuthold

cooperation

Denkmal3D

Prozedurale Generierung urbaner Umgebungen – Entwicklung eines Prototyps mittels Unreal Engine (2024/11)
Entwicklung einer Cloud-nativen Architektur zur Verwaltung und Verarbeitung rasterbasierter Bodenbewegungsdaten (2024/11)