Books and Papers
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Brinkhoff, T. (1999):
Requirements of Traffic Telematics to Spatial Databases. 6th International Symposium on Large Spatial Databases, Hongkong, August 1999. in: Lecture Notes in Computer Science, Vol. 1651, Springer, 365-369
, Weblink
Buchholz, C.; Weisensee, M. (1999):
Zum Einsatz amtlicher Geobasisdaten für regionale Informationssysteme im Internet. Schriftenreihe des Bundesamtes für Kartographie und Geodäsie, Frankfurt 1999
Presentations
Hastedt, H.
:
Geometric quality of consumer cameras for optical 3D metrology.
73. Heidelberger Bildverarbeitungsforum,
Oktober 2019
Luhmann, T.
:
Photogrammetric image processing.
Master lecture, Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Vilnius,
September 2019
Brinkhoff, T.
:
Data Science in der Hochschulausbildung und für EVU.
GiN EVU Forum 2019, Oldenburg,
September 2019
Luhmann, T.
:
Introduction to 3D reconstruction from images.
Bachelor lecture, Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Vilnius,
September 2019
Luhmann, T.
:
Hochauflösende photogrammetrische 3D-Erfassung musealer und archäologischer Objekte.
9. Workshop der AG CAA, Wilhelmshaven,
September 2019
Projects
funded by: PhD program Jade2Pro
The aim of the PhD project is to develop an innovative approach for detection of the dynamic states of rotor blades during operation without contact and targeting more
Unterwasser-Robotik
2014-2015
funded by: PhD program Jade2Pro
The aim of this Ph.d. project was the design and implementation of a system for monitoring of continuous phenomena by sensor data streams. A major focus was the use of methods from the field of geostatistics. more
Bachelor & Master Theses
Evaluierung cloud-optimierter Datenformate zur Speicherung und Analyse großer raumzeitlicher Rasterdaten (2024/12)
Untersuchungen zur laserscanner-basierten Schwingungsmessung am Beispiel eines Rotorblattes einer Windenergieanlage im Stillstand (2024/12)
Untersuchungen zur Optimierung der Kamerakonfiguration bei einer TubeInspect Messzelle für die Messung von Rechteckprofilen (2024/12)
cooperation
Prozedurale Generierung urbaner Umgebungen – Entwicklung eines Prototyps mittels Unreal Engine (2024/11)
Entwicklung einer Cloud-nativen Architektur zur Verwaltung und Verarbeitung rasterbasierter Bodenbewegungsdaten (2024/11)