Books and Papers
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Brinkhoff, T. (2007):
Offene Standards für den Notfall. move - moderne Verwaltung, Heft September 2007, S. 34
Brinkhoff, T. (2007):
Open-Source-Geodatenbanksysteme. Datenbank-Spektrum, Heft 22, dpunkt-Verlag, August 2007, 37-43
, Weblink
Luhmann, T. (2007):
Panorama Photogrammetry for Architectural Applications. Proceedings Geomatica 2007, Havana, Kuba
Luhmann, T. (2007):
Photogrammetric Applications. Encyclopedia of Geographic Information, Springer, New York
Luhmann, T.; Müller, C. (2007):
Photogrammetrie, Laserscanning, Optische 3D-Messtechnik – Beiträge der 6. Oldenburger 3D-Tage. Wichmann Verlag, Heidelberg, 388 Seiten
Presentations
Sieberth, T.
:
Forensik digital – 3D Tatort-Rekonstruktion.
Fachtagung BDVI Landesgruppe Thürigen,
September 2024
Luhmann, T.
:
Fundamentals of camera calibration and image orientation.
UAV-Conference, Intergeo 2024, Stuttgart,
September 2024
Ghavimi, A.
:
Digital Mapping the Social Memory for a Sustainable Transformation of Settlements: A Participatory GIS Approach.
City Transitions: Society and the Spatial and Temporal Dimensions of Change,
September 2024
Projects
funded by: PhD program Jade2Pro
The aim of the PhD project is to develop an innovative approach for detection of the dynamic states of rotor blades during operation without contact and targeting more
Unterwasser-Robotik
2014-2015
funded by: PhD program Jade2Pro
The aim of this Ph.d. project was the design and implementation of a system for monitoring of continuous phenomena by sensor data streams. A major focus was the use of methods from the field of geostatistics. more
Bachelor & Master Theses
Geodaten im Geomarketing. Eine vergleichende Analyse geomarketingrelevanter Geometrien und Marktdaten für unternehmerische Entscheidungsprozesse. (2012/2)
cooperation
Eine Untersuchung des Potentials von Oldenburg als Tagungs- und Kongressdestination. (2012/2)
cooperation
Stadtteilmarketing als Teil des Citymanagements. Das Praxisbeispiel Mülheim an der Ruhr mit den Stadtteilen Broich und Speldorf. (2012/2)
cooperation
Öffentlichkeitsarbeit in der Geothermie als wichtiges Instrument bei tiefengeothermischen Projekten. (2012/2)
cooperation
Der Einfluss des Standortes auf die Erstspendergewinnung in der Blutspende. (2012/2)
cooperation