Prof. Dr. rer. nat. Frank Schüssler

Professor for Geoinformation and Business Studies
mail:
tel: +49 (0) 441 - 7708 - 3334
room: ZSG 206
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Books and Papers
Schüssler, F. (2019):
Schweden. Dittmann, A. u. W. Gieler (Hg.): Staatenlexikon Europa. Geographie, Geschichte, Kultur, Politik und Wirtschaft.
, doi: 10.3726/b15960
Holube, I.; von Gablenz, P.; Schüssler, F.; Roland, J. (2017):
Hearing test results of 18- to 20-year old men preceding military conscription from 2008-2010. Laryngo-Rhino-Otologie, Heft 07/17
Schüssler, F. (2016):
Elfenbeinküste. In: Gieler, W. (Hrsg.): Staatenlexikon Afrika. Geographie, Geschichte, Kultur, Politik und Wissenschaft. Schriftenreihe der Bundeszentrale für Politische Bildung, Band 1691, S. 139-149
Schüssler, F.; Hof, S. (2011):
Strom aus der Wüste. DESERTEC: Perspektiven einer Energiepartnerschaft zwischen Afrika und Europa. In: geographie heute 289 (2011), 22-28
Presentations
Schüssler, F.
:
Geographical Energy Research.
The Renewable Turn. North Sea Sustainable Energy Planning Project, Final Conference, Oldenburg,
November 2012
Projects
funded by: Niedersächsisches Vorab

Transformation and structural change in rural areas mean changes in space and time. Such spatiotemporal data is to be managed and processed by our “Geo-Toolbox”. It uses digital technologies such as databases and geographic information systems &#... more
people
Prof. Dr. Thomas Brinkhoff (head) Prof. Dr. Roland Pesch (head) Prof. Dr. Frank Schüssler (head) Tobias Werner (10.2022-) Jonas Schoo (06.2022-) Maren Leiz (08.2022-) Dr. Amirmohammad Ghavimi (08.2022-)
Prof. Dr. Thomas Brinkhoff (head) Prof. Dr. Roland Pesch (head) Prof. Dr. Frank Schüssler (head) Tobias Werner (10.2022-) Jonas Schoo (06.2022-) Maren Leiz (08.2022-) Dr. Amirmohammad Ghavimi (08.2022-)
Bachelor & Master Theses
Öffentlichkeitsarbeit in der Geothermie als wichtiges Instrument bei tiefengeothermischen Projekten. (2012/2)
cooperation
Der Einfluss des Standortes auf die Erstspendergewinnung in der Blutspende. (2012/2)
cooperation
Geomarketing im Immobiliensektor. GIS-Anwendungen zur Optimierung von operativen und strategischen Entscheidungen des ImmobilienService der Landessparkasse zu Oldenburg. (2012/2)
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